Veel gestelde vragen
Veel gestelde vragen
1 Zijn de prijzen in de webwinkel inclusief of exclusief btw?
Alle vermelde prijzen op Waterton.nl zijn inclusief btw, maar exclusief eventuele verzendkosten. De verzendkosten staan wel bij ieder artikel duidelijk aangegeven en zijn tevens inclusief btw.
2 Wat wordt er aan verzendkosten in rekening gebracht?
Voor elke bestelling worden verzendkosten berekend, deze zijn afhankelijk van de bestemming en het type artikel. De actuele verzendkosten vind u bij ieder artikel binnen onze webwinkel.
Verzendkosten binnen Nederland:
-
5,99 euro voor PostNL pakketpost
- 19,95 euro voor PostNL grootpakket zending
- 29,95 euro voor PostNL 2-mans zending
- 29,95 euro voor vrachttransport
Verzendkosten binnen België:
-
6,99 euro voor PostNL pakketpost
- 24,95 euro voor PostNL grootpakket zending
- 34,95 euro voor PostNL 2-mans zending
- 34,95 euro voor vrachttransport
3 Kan ik bestelde artikelen zelf afhalen?
Ja, het is mogelijk bestelde artikelen zelf af te halen bij Waterton.nl. Hiervoor kiest u de optie "Zelf afhalen" tijdens het bestelproces. Nadat de bestelling is verwerkt door Waterton.nl, zal er contact met u worden opgenomen voor het maken van een afhaalafspraak.
Ons afhaaladres:
Tuinexpress.nl
Middelweg 6B
5253 CA Nieuwkuijk
4 Wat zijn de levertijden?
Bij alle artikelen in onze winkel staat een indicatieve levertijd aangegeven. De populairste artikelen uit ons assortiment heeft u binnen twee werkdagen in huis.
5 Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
U kunt veilig betalen bij Waterton.nl via de volgende betaalopties
-
iDeal
(voor Rabobank, ING, ABN Amro, SNS Bank, ASN Bank, Bunq, Knab, RegioBank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers) Bij de keuze iDeal maakt u gebruik van uw eigen (Nederlandse) bankomgeving om op die manier een veilige transactie te maken.
-
Bancontact / Mister Cash
Bij de keuze Bancontact / Mister Cash maakt u gebruik van uw eigen (Belgische) bankomgeving om op die manier een veilige transactie te maken.
-
CreditCard (Visa, Mastercard en Maestro)
Bij de keuze CreditCard maakt u gebruik van uw eigen bankomgeving om op die manier een veilige transactie te maken.
-
Bank overschrijving
Bij de keuze bank overschrijving kunt u zelf het tijdstip en de omgeving bepalen waarmee u het geld overmaakt.
-
Klarna Factuur - Betaal binnen 14 dagen
Als u kiest voor de betaalmethode Klarna Factuur dan ontvangt u altijd eerst het product thuis en heeft u 14 dagen de tijd om te betalen.
-
PayPal
Met PayPal kunt u al uw online aankopen betalen door alleen uw e-mailadres en wachtwoord te gebruiken.
-
Contant (bij afhaling)
Deze betaaloptie is alleen mogelijk als u de bestelling bij ons komt afhalen.
6 De mogelijkheid tot retourneren van bestelde artikelen?
U heeft het recht om binnen 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (Tuinexpress.nl B.V., Middelweg 6B, 5253 CA Nieuwkuijk, Nederland, telefoon: 0031 6 499 55 890, email: info@tuinexpress.nl) via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogste stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruik maken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Voor meer informatie kunt u onze Algemene Voorwaarden pagina raadplegen.
7 Wat te doen bij gebreken aan het bestelde artikel?
U dient Tuinexpress.nl binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek in kennis te stellen. Tuinexpress.nl zal binnen 30 dagen reageren op eventuele klachten. Indien Tuinexpress.nl de klacht gegrond acht, worden na overleg met u de relevante producten hersteld, vervangen of vergoed. De maximale vergoeding is gelijk aan de door u betaalde prijs over het product. Umag het product niet zelf proberen te repareren.
Voor meer informatie kunt u onze Algemene Voorwaarden pagina raadplegen.
8 Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen per mail, wat nu?
Nadat u een bestelling heeft geplaatst ontvangt u hiervan een bevestiging per e-mail. Indien u deze mail niet ontvangen heeft controleer dan uw spambox. Het wil wel eens voorkomen dat onze mail in uw spambox terecht komt (komt voornamelijk voor bij hotmail en gmail accounts). Is de mail ook hier niet terug te vinden, dan kunt u contact met ons opnemen.